wycieczki. te na jagody. i te dalsze. podróże - kultura - spotkania
Kategorie: Wszystkie | foto | kontakt/o nas | kultura/podróże | relacje | zaproszenia
czwartek, 06 stycznia 2011
zapraszamy na pokaz zdjęć i relację z pierwszej od ponad trzydziestu lat wyprawy w góry Afganistanu.
więcej o wyprawie http://www.afganistan2010.pl/

16:51, wsrodynajagody
poniedziałek, 03 stycznia 2011

zapraszamy na pokaz zdjęć Julii Marchlewicz z rowerowej podróży w ramach projektu Afryka Nowaka po gorącej, pustynnej i gościnnej Namibii.

Julia Marchlewicz niedawno wróciła z rowerowej wyprawy po Namibii, gdzie w ramach sztafety Afryka Nowaka, w dwunastym jej etapie, w 4-osobowej ekipie przebyła rowerem prawie 1000 km. Tak jak pozostali uczestnicy, miała okazję poznać Namibię, ludzi mieszkających w tym urokliwym kraju, pustynną faunę i florę, trójkę pozostałych sztafetowiczów i samą siebie.

Zapraszamy w najbliższą środę (5 stycznia) o godzinie 19:00 w Tarabuku (ul. Browarna 6).

13:18, wsrodynajagody
środa, 22 grudnia 2010
Dziękujemy wszystkim uczestnikom Spotkań W Środy na Jagody za wspólnie spędzony czas. Życzymy Wesołych Świąt i udanego Nowego Roku oraz oczywiście wielu wspaniałych podróży.

A od stycznia startujemy znów z pokazami, oto ogólny plan:

5 stycznia – rowerowa podróż po Namibii (w ramach projektu Afryka Nowaka)

12 stycznia – Afganistan 2010 – polska wyprawa wspinaczkowa w jeden z najbardziej dzikich terenów świata

19 stycznia – Ucho na Świat – podróżujemy po świecie wsłuchując się w rytmy, muzykę i inne odgłosy

26 stycznia – Kaukaz – Gruzja, Armenia, Azerbejdżan

(wszystkie styczniowe spotkania odbędą się w Tarabuku)
11:07, wsrodynajagody
poniedziałek, 13 grudnia 2010
W tym roku wchodząc na Pik Pobiedy, Aleksandra Dzik, jako pierwsza Polka, skompletowała pięć najwyższych szczytów byłego ZSRR (wszystkie to siedmiotysięczniki) zdobywając tym samym tytuł Śnieżnej Pantery
Podczas środowego spotkania Ola opowie o drodze do zdobycia tych szczytów, a w szczególności o najtrudniejszym z nich - Piku Pobiedy, który zdobyła za drugim podejściem.
Poza Pikiem Pobiedy w tym roku Ola Dzik uczestniczyła w wyprawie na Nanga Parbat. Ponadto okazała się najszybszą kobietą podczas Elbrus Race - biegu na najwyższy szczyt Kaukazu.
Na spotkanie z tą niezwykłą dziewczyną zapraszamy 15 grudnia 2010. Będzie to również ostatnie w tym roku kalendarzowym spotkanie "W Środy na Jagody".
Uwaga!
Od godziny 19:00 będzie można kupować lub odbierać jagodowe kalendarze,
a spotkanie z Olą rozpocznie się o godzinie 19:30 (Ola przyjedzie do nas z Katowic, więc pokaz może się trochę opóźnić!
18:06, wsrodynajagody
czwartek, 25 listopada 2010

Zapraszam do zamawiania środowych kalendarzy na 2011 rok.

Kalendarz został złożony z najładniejszych zdjęć z tegorocznych pokazów. To jest wiszący kalendarz w formacie A3. Miniaturki kartek są poniżej.
Kto chciałby taki kalendarz prosimy o kontakt na maila: mostowskajoanna@gmail.com  NAJPÓŹNIEJ do 31 listopada.

Koszt jednego kalendarza = 35 zł. To są koszty wydruku, a kalendarz ma służyć promocji naszych spotkań :)
Szczegóły prześlę mailem.

10:15, wsrodynajagody
piątek, 19 listopada 2010
zapraszamy na cykl trzech spotkań z Moniką i Filipem Miłowskimi, którzy dopiero co wrócili z blisko 10-miesięcznej podróży wokół globu:
1) 24 listopada 19:00 w Tarabuku - W stronę końca świata czyli od Ziemi Ognistej do Wyspy Słońca

2) 1 grudnia 19:00 w Tarabuku - Cztery wyspy, dwa kontynenty czyli o podróży na Wyspę Wielkanocną, Jawę, Sumatrę i do Australii

3) 8 grudnia 19:00 w Tarabuku - Posmakować Orientu czyli o przygodach na Wschodzie

Podczas tych trzech spotkań odbędą się konkursy z nagrodami, które zasponsoruje skleporientalny.pl.
Ponadto po każdym sladowisku będzie można kupić pamiątki przywiezione przez Monikę i Filipa z podróży.

13:15, wsrodynajagody
poniedziałek, 08 listopada 2010
Zapraszamy na pokaz fenomenalnych zdjęć z tegorocznego wyjazdu na Borneo.
Zosia Dulska odpowie na pytania:
jak smakuje betel?
czy w środku dżungli jest wifi?
jak szybko można uciekać przed stadem małp?
i wiele innych :)

17 listopada 19:00, Tarabuk (Browarna 6)

18:44, wsrodynajagody
piątek, 29 października 2010
zapraszamy na relację z dziesiątego etapu sztafety rowerowej projektu Afryka Nowaka
RPA „Ku granicy oceanów, czyli poszukiwacze złota i diamentów”

środa, 3 listopada, 19:00 w Tarabuku (Browarna 6)

z relacji uczestników:

...Z Trypolisu w północnej Afryce do Przylądka Igielnego na jej południowym krańcu i ponownie na północ do Algieru, nad Morzem Śródziemnym - oto trasa naszej rowerowej wyprawy. Wiernie odtwarzamy szlak Kazimierza Nowaka. Podróżujemy rowerem, pociągiem, konno, czółnem, pieszo i na wielbłądzie. Łącznie pokonamy 40 tysięcy kilometrów. 24 etapy o długości ok. 1 500 –1 800 kilometrów miesięcznie. Przejedziemy 18 państw.
Więcej na temat naszej wyprawy na www.afrykanowaka.pl

Etap 10 sztafety – RPA
Termin: 1.09.2010 – 29.09.2010
Trasa: Johannesburg – Przylądek Igielny (1700 km)
Uczestnicy: Eliza Czyżewska, Ewa Czyżewska, Dominik Fonrobert, Sławomir Ciołczyk

Południowa Afryka to oceany, góry, pustynie, parki narodowe ze zwierzętami, tradycyjne zulskie chaty, ogromne miasta, a kilkanaście kilometrów od nich dzikie tereny nietknięte ludzką ręką. To Tęczowy naród, w którym największa wartością jest jedność w różnorodności. Słyszeliśmy tylko, że to kraj cudów i niespodziewanych skarbów - postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze.

Naszą rowerową podróż rozpoczęliśmy 28 sierpnia 2010 w Johannesburgu, na ziemi złotego szaleństwa. Kazimierz Nowak określił go afrykańskim śmietnikiem złota, a podobno, gdzie złoto, tam z niem w parze iść musi wyzysk, tam musi być nędza i zbrodnia…* Chwilę później znaleźliśmy się w ogniu zimnych promieni, w Kimberley, krainie diamentowych wulkanów, diamentowych pól i diamentowego piekła. Przemierzyliśmy południowy skrawek Kalahari - Kraj, w którym ludzie wiatrem żyją, gdzie ludzie i zwierzęta zawdzięczają życie tylko wiatrom, które stale wieją. Stawiliśmy czoło trudnym, ale jakże pięknym cudownym, dzikim górom . Wielki Zwartberg (Góry Czarne) - góry, jak pisał Nowak: bezludne zupełnie, nagie prawie… a co osiągnę jeden zda się szczyt widać dalej biegnąca drogę pod górę jeszcze bardziej stromą... A potem było już tylko z góry i z góry, aż do Przylądka Agulhas. „… a chyba nieprędko ktoś dotrze tu moim śladem! Bardzo tu daleko, gdy się jedzie rowerem” i tak oto dotarliśmy tam śladem Nowaka. Osiągnęliśmy Przylądek Igielny. 30 września 2010 wczesnym rankiem złożyliśmy swoje namioty i wyruszyliśmy w powrotną drogę.
13:12, wsrodynajagody
środa, 13 października 2010
zapraszamy na kolejne środowe spotkanie 27 października o 19:00 w Tarabuku
tym razem przenosimy się do Maroka

przedstawiają: Kasia i Andrzej Leks

"...Podróżowaliśmy tanio, spartańsko. Gdzie mogliśmy dojechać tam wiózł nas samochód. Dalej szliśmy piechotą, nie gardziliśmy wszelkiej maści osłami, mułami i wielbłądami.

Nasze Maroko to Afryka, islam, kolory, zapachy, odmienność kultur, a przede wszystkim radość i gościnność ludzi. Najbardziej pociągające wydało się zderzenie kultur, które można tam zaobserwować.

Maroko to bardzo różnorodny kraj, zaskakujący. Napotykaliśmy tam małe opuszczone wioski jak Imlil w Atlasie Wysokim, gdzie do tej pory najskuteczniejszym środkiem transportu pozostaje muł, ale i nowoczesne, zeuropeizowane metropolie takie jak Casablanca. Widzieliśmy biznesmenów wyglądających zupełnie jak ci na ulicach Londynu a także ludzi trudniących się handlem narkotykami w górach Rif. Nocowaliśmy w berberyjskiej wiosce, na pustyni, przemierzaliśmy ścieżki Atlasu Wysokiego. Obcowaliśmy z zupełnie innym sposobem życia, innym rytmem czasu..."
11:03, wsrodynajagody
poniedziałek, 04 października 2010
Zapraszamy na "Dom Kyōko" czyli pokaz slajdów z Japonii, rozmowy o kraju Kwitnącej Wiśni oraz otwarcie wystawy fotografii w Tarabuku.

wyjątkowo w piątek
15 października 2010; o 19:00
jak zawsze - w Tarabuku

Dom Kyōko
- to tytuł wystawy fotografii wykonanych przez Macieja Piotra Komorowskiego w Japonii od września do listopada 2009 roku.

Tytuł wystawy nawiązuje do powieści Mishimy Yukio, wybitnego dwudziestowiecznego pisarza japońskiego. Jego artystyczna aktywność opisana została w dziele Dom Kyōko, którego bohaterowie odzwierciedlają światopogląd pisarza.

Podobnie wystawione fotografie – wykonane tradycyjną, manualną lustrzanką – mają ukazać sposób patrzenia na świat ich młodego autora.

Maciej Piotr Komorowski
ur. 1987 r., student 4 roku Japonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Fotografią analogowymi lustrzankami zajmuje się od 2001 roku.