wycieczki. te na jagody. i te dalsze. podróże - kultura - spotkania
Kategorie: Wszystkie | foto | kontakt/o nas | kultura/podróże | relacje | zaproszenia
wtorek, 28 czerwca 2011
Czyli krótka historia o tym co zrobić, żeby być w Gwardii Przedniej, wziąć ślub z Mongołem oraz złowić rybę zepsutą wędką

... Mongolskie wspomnienia Sylwii Kubiak.
22:03, wsrodynajagody
sobota, 11 czerwca 2011
Zapraszamy na oficjalne otwarcie Południka Zero!

Działamy już jakiś czas, ale teraz trochę się urządziliśmy, mamy również koncesję na alkohol. Dlatego chcemy to uczcić oficjalną imprezą otwarciową.

PROGRAM IMPREZY:
16:00-18:30 - odwiedź Południk, weź udział w atrakcjach przygotowanych m.in. przez fundację Mandragon, grupę Totutotam, Piekarnię w Nepalu, Etnikana.pl!

18:30-19:30 - opowiemy kim jesteśmy, jak powstał Południk, jakie są nasze cele.

20:00 - koncert: Tomek Jarmużewski band.

Zapraszamy!
Zaproście swoich znajomych!

18:24, wsrodynajagody
15 czerwca (w środę) o godz. 19:00 w Południku Zero odbędzie się
pokaz slajdów Ani Skompskiej z górskiego wyjazdu w 2010 roku w Pamir.

Fundacja Mandragon oraz Południk Zero zapraszają na wyjątkowe spotkanie z Anną i Jakubem Urbańskimi, które odbędzie się w czwartek (16 czerwca) o godz. 19:00 w Południku Zero.

Anna i Jakub Urbańscy– od kilkunastu lat organizujemy wyprawy trekkingowe do Azji, Ameryki środkowej i Afryki. Od 2005 roku, co roku jeździmy na Nową Gwineę, do indonezyjskiej Papui, dokumentując tradycje lokalnych plemion, starając się dotrzeć w trudno dostepne rejony wyspy. W 2006 roku podczas miesięcznej podróży przez bagna połu...
dnia wyspy zgromadziliśmy kolekcję rzeźb i rękodzieła plemienia Asmat (wystawa „Ludzie, duchy, drzewa” w Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie, 2008, wcześniej w Muzeum wystawa „Potomkowie łowców głów, 2006). W 2007 roku przebyliśmy bagnisty płaskowyż Ellit (3600 m.n.p.m.) by dotrzeć do terenów plemienia Yali i udokumentować uroczystości po śmierci wodza wsi Piliam (artykuł w National
Geographic Polska 12’2008). Mamy na koncie 2 autorskie wyprawy fotograficzno-etnograficzne poświęcone Papui (i dwie kolejne poświęcone plemionom Złotego Trójkątai Bangladeszowi), kilkanaście artykułów (głównie o Papui, m.in. NG Polska, Focus, Poznaj Świat). Prowadzimy etnoblog papua.com.pl. Współpracowaliśmy z wydawnictwem Lonely Planet dostarczając informacji do przewodników SriLanka, Bangladesh i Laos. W 2008 roku za podróże do Papui otrzymaliśmy nagrodę Kolos 2007 w kategorii „Podróże”.

W Papui jesteśmy od 7 lat co roku.W 2009 roku zaincjowaliśmy projekt wypraw etnograficznych „Wyprawy w sedno sprawy”
www.wsednosprawy.pl prowadzimy też jedyną polską stronę o Papui www.papua.com.pl

Na przełomie lutego i marca 2011 spędziliśmy ponad 3 tygodnie w Papui, organizując plan filmowy na terenach plemiennych grupy Korowai Batu. Dotarcie tam było nie lada wyzwaniem. Od najbliższego lotniska musielismy płynąć z calym sprzętem ponad 200 km rzekami przez dżunglę, a potem 2 dni przedzierać wąskimi ścieżkami przez nizinny, bagnisty las deszczowy, często brodząc po pół uda w wodzie. Dotraliśmy na sam skraj terytorium do którego kiedykowliek dotarli przybysze z zewnątrz, spotykając ludzi, którzy nigdy nie widzieli białego człowieka. Dalej biali nie mają wstępu...
18:21, wsrodynajagody
niedziela, 05 czerwca 2011
Co się będzie działo:

19:00-19:20
Z okazji drugich urodzin slajdowisk „W Środy na Jagody” odbędzie się krótka opowieść i pokaz slajdów Asi Mostowskiej o początkach środowych spotkań, o tym skąd się wzięła nazwa, o robieniu plakatów, o najfajniejszych slajdowiskach i o kilku wpadkach...

19:20-ok. 21:00
Zapraszamy na pokaz slajdów i opowieści o podróży stopem do Dakaru, o której Maciek Tumulec pisze tak:

Stajemy przy nowogardzkiej wylotówce z tabliczką „Dakar” i masą pozytywnej energii, wszak od tej pory nasz los zależy od ludzi, którzy zechcą zlitować się nad dwójką studentów, którym zaświtała kiedyś myśl udania się na Czarny Ląd stopem.

„Wy do Dakaru tak na poważnie?” pyta kierowca srebrnego audi tankującego na nowogardzkim Orlenie.

„Do Dakaru!” – odpowiadamy.

„Żartujecie? Poważnie!?” Kiwamy potwierdzająco głowami.

„Do Dakaru nie jadę, ale do Szczecina mogę was podwieźć, wsiadajcie!”. I tak to się zaczęło…

Po zeszłorocznej podróży autostopowej z Libii do Etiopii nadszedł czas na wypróbowanie „stopa” w Afryce Zachodniej. Wbrew wszelkiej logice, radom i ostrzeżeniom postanowiliśmy wraz z moim przyjacielem Jarkiem Rochowiczem ruszyć do Senegalu i Gambii.

Będą to slajdy i opowieści o znojach i trudzie naszej 72-dniowej wyprawy, ale także, a może przede wszystkim o tych wszystkich cudownych ludziach i rzeczach, które było nam dane spotkać po drodze.

Jeżdżenie po Afryce nie należy do najprostszych spraw, trzeba bowiem wiedzieć kogo i gdzie można „łapać” a kogo absolutnie unikać. Zupełnie inaczej jeździ się po Maroku, a jeszcze inaczej przecinając martwe przestrzenie Sahary Zachodniej czy Mauretanii, ale o tym wszystkim i masie innych rzeczy usłyszycie już 8 czerwca.